top of page
  • תמונת הסופר/תרונה קוטין

מהם צירי לידה ואיך הם מרגישים?

עודכן: 1 באוק׳ 2018


הצירים הם בעצם התכווצויות של שריר הרחם. מטרתם היא, בשלב הראשון, להביא את צוואר הרחם להבשלה, לפתיחה מלאה של 10 ס"מ ולמחיקה מלאה של 100%. לאחר מכן, תפקיד הצירים הוא להביא לירידת התינוק והתברגותו בתעלת הלידה, ובשלב הסופי ליציאתו לאויר העולם.

איך זה עשוי להרגיש? ביום בהיר אחד (או בלילה☺️) תתחילי להרגיש מיחושים. בהתחלה תתהי בינך לבין עצמך האם אכן הגיע הזמן, האם אלה הצירים האמיתיים להם חיכית? כל אישה עשויה לחוות את הצירים בצורה שונה - ישנן נשים שיחושו התכווצויות בבטן, יש שיחושו את הצירים ככאבי מחזור עמומים ההולכים ומתגברים עם הזמן, ישנן נשים שיחושו את גלי הצירים בגב, ויש כאלה שירגישו זאת ככיווצים בירכיים או במפשעות. בזמן הציר את עשויה לחוש בהתקשות הבטן. לא כולן יגדירו זאת ככאב.

צירי הלידה בדר"כ יתחילו בהדרגתיות- בתחילה הם חלשים, קצרים, לא סדירים ובמרווחים גדולים, ועם הזמן הם מתחזקים, מתארכים, נהיים סדירים ומצטופפים. אם תעקבי אחר הופעת המיחושים, אם תראי שהם מתחזקים, מתארכים ומגיעים לעיתים יותר קרובות, את יכולה להניח שאלה הם אכן צירי לידה. כדאי לתזמן אותם ולרשום את משכו של כל ציר. המרווח בין הצירים מחושב מתחילת ציר עד לתחילת הציר הבא.

חשוב לדעת שכל ציר מתנהג כמו גל (הוא לא נוחת עלינו פתאום): הוא מתחיל בעדינות, חלש, ובכך הוא מאפשר לך זמן להתארגן בתנוחה הנכונה לך, לנשום ולהתכנס בתוך עצמך. לאחר מכן הוא הולך ומתחזק, עד שמגיע לשיא שאורכו מספר שניות. לאחר השיא הציר הולך ודועך עד שנעלם. בשלבים מתקדמים מאוד של הלידה, לקראת סופה, בעיקר בשלב שלפני הפתיחה המלאה של צוואר הרחם, הצירים עשויים להיות עוצמתיים ומאוד צפופים, ואת עשויה להרגיש שאין הפוגה ביניהם. אבל עד שלב זה תוכלי להנות מזמן מנוחה ללא כאב בין ציר לציר. נצלי אותו לרגיעה, התאוששות והסדרת הנשימה. כל ציר שעובר מקרב אותך עוד צעד בדרך לפגישה עם תינוקך. היי גאה בעצמך על כל צעד שאת עוברת במסע! התמודדי עם כל צעד בעיתו ובפני עצמו ונסי לא לחשוב על הצירים שעוד צפויים או לתהות מה משך הלידה שלפנייך, אלא לנוח ולהיות מוכנה בסה"כ לצעד הבא.

צירי לידה
צירי לידה

הלידה היא מסע לא נודע והבטחה גדולה מחכה בסופו. גופך הוא זה שמוביל אותך בדרך אל המטרה. הוא יודע לעשות זאת בעצמו, ללא שום צורך בשליטה מודעת שלך בתהליך. הדבר הטוב ביותר שאת יכולה לעשות למען גופך (וזה לא משנה אם זה בלידה טבעית או בלידה עם אפידורל) זה להתמסר לתהליך, לדרך, תוך אמונה שלמה ביכולתך לעבור את המסע ותוך שחרור השליטה המודעת. פשוט להתמסר ללידה, להתכנס, להרגע. לנשום חמצן לתוך גופך ועבור עוברך. האמיני בגופך שהוא יודע ללדת, ממש כמו שהוא ידע להכיל, להגן, להזין ולגדל את העובר בקרבך במשך תשעה חודשים (ללא הוראות הפעלה מפורשות ממך☺️).

מוזמנת לפנות אליי ע״מ לקבל פרטים לגבי קורסי הכנה ללידה מקיפים ומותאמים אישית (לידה טבעית או לידה עם אפידורל), הכוללים מידע רב וחשוב ודרכי ההתמודדות בלידה.


רונה

 

יש לכן בת משפחה או חברה שצריכה ללדת או שילדה לאחרונה ?

שתפו את הפוסט גם איתה כדי שתוכל להתכונן טוב יותר לקראת הלידה שלה ולימים שאחרי (ניתן לשתף באמצעות הקישורים בתחתית הפוסט)


וכמובן, אתן מוזמנות להרשם בתיבה בתחתית הבלוג על מנת לקבל עדכונים על פוסטים חדשים.

אני מבטיחה שלא אעביר את המייל שלך לשום גורם חיצוני. השימוש היחידי שאעשה במייל יהיה למשלוח פוסטים מהבלוג שלי.

8,584 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page