top of page
  • תמונת הסופר/תרונה קוטין

הנקה ראשונה בחדר הלידה

מה חשיבותה, מתי חשוב להתחיל להניק, ואיך ניתן, בשלושה צעדים פשוטים, להעלות את הסיכויים להצלחה?

תינוק בא אל העולם. הוא עבר מסע. הוא יצא מהרחם החמים, המוגן והחשוך אל העולם החיצון – הגדול, הקריר, המואר והרועש. הוא מוצף אדרנלין, מוצף בהמון גירויים והתמודדויות חדשות והוא עירני ופעיל.


בדר"כ זמן הערות של התינוק נמשך כשעה-שעתיים לאחר הלידה. לאחר פרק זמן זה הוא עשוי להכנס לשינה עמוקה וארוכה. על כן, קיימת חשיבות רבה לנסות להניק את התינוק כבר בשעה הראשונה לאחר הלידה.

מחקרים מצאו שהנקה מוקדמת שכזו, המספקת לתינוק טיפות קולוסטרום יקרות מפז, מגנה על חייו, מעלה משמעותית את הסיכוי להמשך הנקה מוצלחת, ותורמת לביסוס כמויות חלב תקינות אצל האם.


בעבודתי כדולה אני נוכחת לראות שלכל תינוק יש זמן התאוששות שונה, כתלות בלידה שהוא עבר.

כל תינוק יראה סימני מוכנות להנקה בזמן אחר.

זה נכון שמאוד מומלץ שההנקה הראשונה תתקיים בשעה הראשונה שלאחר הלידה, אבל אנחנו לא יכולות להכריח את התינוק לינוק אם הוא אינו בשל לכך.

על כן, אין צורך להלחץ אם עברה יותר משעה והתינוק טרם ינק, אלא פשוט להמשיך להחזיק אותו במגע של עור לעור איתך, לדעת לזהות את סימני המוכנות שלו, להציע לו לינוק מדי פעם ולהמתין בסבלנות שיהיה מוכן לכך. כשהוא יהיה מוכן הוא יפתח את פיו למגע הפטמה ויוכל להתחבר לשד.



הנקה ראשונה בחדר הלידה
הנקה ראשונה בחדר הלידה


מהם שלושת הדברים שיעזרו לך להגביר את הסיכוי להנקה מוצלחת כבר בחדר הלידה?


  1. מגע עור בעור (skin to skin) של התינוק איתך מיד לאחר הלידה! מגע שכזה יאפשר לתינוק להתאושש מהלידה בצורה המיטבית – המגע יעזור לו לווסת את הנשימה, את לחץ הדם, את רמות הסוכר ואת חום גופו במהירות, יאפשר לו להרגיש ולהריח אותך, לחפש את השד ולהיות מעוניין לינוק בהקדם.

  2. לדחות כל בדיקה או הפרדה לא חיונית של התינוק ממך. על התינוק להישאר צמוד אלייך במגע ישיר, מכוסה, לפחות עד אחרי ההתאוששות ועד אחרי שסיים הנקה מוצלחת. שקילה, הלבשה ועוד פעולות שאינן דחופות יכולות להדחות למועד מאוחר יותר.

  3. רכישת ידע בנוגע להנקה עוד לפני הלידה, ממש כמו שהתכוננת ללידה עצמה. חיבור ראשוני לשד, במיוחד מיד לאחר הלידה, עשוי להיות מאתגר עבור אמא טריה והוא דורש הבנה של סימני מוכנות התינוק וידע לגבי טכניקה נכונה של חיבור התינוק לשד. רכישת ידע בנושא הנקה ראשונית יעלה משמעותית את סיכוייך להגיע להנקה מוצלחת ורגועה ויעזור לך להמנע מראש מסיבוכים נפוצים שנשים רבות סובלות מהם.


כחלק מעבודתי כדולה המלווה יולדות, ובשל היותי מדריכת הנקה מזה עשור, אני שמה דגש רב על המשך ליווי היולדות שלי עד שהן מגיעות להנקה מבוססת ורגועה.

ליווי ההנקה מתחיל מיד לאחר הלידה, כשאני נשארת עם היולדת בחדר הלידה - עוזרת, מדריכה ומתרגלת איתה חיבור נכון של התינוק לשד. עבורי זה המשך טבעי לליווי הלידה.

לאחר הלידה אני מגיעה לביקור נוסף אצל היולדות שמהווה בדר"כ ייעוץ הנקה אישי (בנוסף לדברים נוספים המסכמים את כל חווית הלידה והליווי).

כמו כן, אני נשארת זמינה טלפונית עבור היולדות שלי לכל שאלה והתייעצות עד שהן מרגישות מספיק בטוחות בעצמן, רגועות, ועד שההנקה מבוססת ומוצלחת.


לנשים שלא מעוניינות בליווי של דולה ללידה, אני ממליצה להגיע למפגש הכנה להנקה.

אני מזמינה כל אחת שחשוב לה להניק ליצור איתי קשר, על מנת לקבל פרטים לגבי מפגש הכנה להנקה פרטני. המפגש נערך בביתך ובמהלכו אעביר לך מידע תיאורטי ומעשי חשוב. נדבר על כל הדברים שחיוני לדעת ממש מהרגע הראשון, זאת על מנת להעלות משמעותית את הסיכוי להגיע להנקה מוצלחת. מפגש הכנה להנקה יכול להביא אותך לנקודת פתיחה מצוינת ולעזור לך ללמוד איך להמנע מבעיות מאוד נפוצות ולא נעימות בהנקה.


בהצלחה,

רונה

 

יש לכן בת משפחה או חברה שצריכה ללדת ?


שתפו את הפוסט גם איתה כדי שתוכל להתכונן טוב יותר לקראת הלידה שלה (ניתן לשתף באמצעות הקישורים בתחתית הפוסט)


וכמובן, אתן מוזמנות להרשם בתיבה בתחתית הבלוג על מנת לקבל עדכונים על פוסטים חדשים.

אני מבטיחה שלא אעביר את המייל שלך לשום גורם חיצוני. השימוש היחידי שאעשה במייל יהיה למשלוח פוסטים מהבלוג שלי.



344 צפיות0 תגובות
bottom of page